Prijsbewust winkelen met Promojagers & Dag van de Webshop

Prijsbewust winkelen met Promojagers & Dag van de Webshop

Het woord Promojager staat voorlopig nog niet in Van Dale, maar de populaire Facebookgroep Promojagers België met meer dan 320.000 leden toont aan dat het jagen op koopjes en promoties meer dan ooit leeft onder de mensen. Ook online shoppers zijn steeds op zoek naar de beste deals. Tijdens Dag van de Webshop kunnen we dan ook jaarlijks rekenen op de vele online promojagers die naar hartelust kortingen scoren bij de deelnemende webshops. Een van hen is de enige echte oprichter van Promojagers: Gunther Devisch. Een interview met de man die z’n eigen kortingen wilde delen met andere mensen, met de bedoeling om samen zo weinig mogelijk te betalen aan de kassa.

Van waar het idee om de Facebookgroep Promojagers België op te richten?

Toen ik enkele jaren geleden volop in de verbouwingen zat, besefte ik pas echt hoe duur het dagelijks leven is. Ik ging daarom bewust op zoek naar tips om te besparen en kreeg het idee om die bespaartips te delen met andere mensen. Al snel groeide de Facebookgroep uit tot een echte online community met ondertussen meer dan 320.000 leden, waar de leden dagelijks tips en met elkaar delen en zo een gemeenschappelijk doel nastreven: zo weinig mogelijk betalen aan de kassa. 

Wat is jouw ultieme bespaartip?

Vergelijken is het sleutelwoord om echt koopjes te kunnen doen. Zo is het belangrijk om niet alleen de productprijzen van de verschillende supermarkten met elkaar te vergelijken, maar probeer ook zoveel mogelijk de promoties met elkaar te vergelijken. Op basis daarvan kan je dan jouw boodschappenlijstje samenstellen en zo goedkoop mogelijk gaan winkelen. Verder is een klantenkaart ook steeds een goed idee om zo bonuspunten te sparen, aankoopcheques te ontvangen of gewoon extra korting te krijgen. Vaak kan je in een winkel ook verschillende acties of promoties met elkaar combineren, waardoor de korting kan oplopen.

Is Promojagers alleen te vinden op Facebook?

Omdat je op Facebook moeilijk gericht kunt werken, hebben we al snel gezocht naar een andere manier waarop we onze leden kunnen bereiken zonder afhankelijk te zijn van Facebook. Daarom hebben we sinds kort ons eigen platform waarop de leden zoals op Facebook hun kortingen kunnen delen of promoties van andere leden kunnen ontdekken. Daarnaast hebben we ook nog een Chrome browser extensie gelanceerd. De extensie kan je volledig gratis installeren en geeft je een melding van zodra er een kortingscode beschikbaar is voor de webshop waar je iets wil bestellen.

Wat is het businessmodel?

Door de populariteit en de media-aandacht van Promojagers contacteren retailers ons regelmatig om samen te werken. Als we met een partner een overeenkomst afgesloten hebben, dan maken we uit eigen naam reclame voor hen. Uiteraard enkel als de promotie een toegevoegde waarde biedt en ook daadwerkelijk onze leden kan helpen besparen. De vergoeding die we dan krijgen is bijvoorbeeld cost per click of cost per sale, afhankelijk van de deal die we afgesloten hebben. Om het aanbod aan exposure mogelijkheden nog wat breder te maken zijn er naast het platform en de extensie ook nog de Promojagers nieuwsbrief en de mobile apps die beschikbaar zijn voor iOS en Android.

Hoe zie je de toekomst van Promojagers?

Uiteraard hopen we dat het aantal leden verder blijft toenemen en dat we zo nog meer mensen kunnen helpen met besparen. Het groot ledenaantal in combinatie met de nodige partnerships kan er zo hopelijk voor zorgen dat we uiteindelijk dé referentie worden op het vlak van promoties, zowel in binnen- als buitenland.

Gunther is alvast van de partij tijdens Dag van de webshop van 22 tot 24 oktober om de beste promo’s te scoren. Jij toch ook? Schrijf je snel in op onze nieuwsbrief en mis geen enkele actie.

Dag van de Webshop gemist? Neem een kijkje op de Facebookpagina van Promojagers en ontdek een tal van leuke promoties het hele jaar door!